انا خايف حد يخترقني بالميتا بالاضافه الي شويه استفسارات ارجو الدخول جزاكم الله خيرا

تم تحميل الصفحة في 1,4401471 ثانية
انا خايف حد يخترقني بالميتا بالاضافه الي شويه استفسارات ارجو الدخول جزاكم الله خيرا
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
الإعجابات
241
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

يا جماعه انا مش بفهم في الميتا لان انا لسه مبتدا و مش مديها اهميه حاليا
و لكن انا ضايف ناس هكر عندي علي الايميل و بتكلم معاهم و بصراحه خايف حد يخترقني بالميتا
لان زي ما انتم عارفين لا تثق بهكر كلهم خونه و انا كمان خاين ههههههههههههههه
اريد اعرف ازاي احمي نفسي من الميتا انا عندي وندوز سفن و برامج سد الثغرات اللي في دوره كشف التلغيم
لا تعمل علي وندوز سفن و كل لما اعمل سكان علي الاي بي بتاعي اجد ان البورت 21 22 23 80 مفتوحين
و مش عارف اعمل ايه ازاي اقفل تلك البورتات الهامه هل في امر معين اكتبه و اكتب بعديه رقم البورت فالبورت يتقفل
لان انا اعرف انه يوجد طريقه للاختراق عن طريق البورت 21 و هو مفتوح عندي بجد مش عارف اعمل ايه
و هل احد يقدر يخترق بالميتا خارج الشبكه لانه يوجد ناس يقولون صعب الاختراق بالميتا خارج الشبكه
ازاي احمي نفسي عموما من الميتا يعني مثلا في برنامج البال تاك بنلاقي ناس هكر فاتحين الخاص لاي حد و مش خايفين حد يخترقهم بالميتا انا عايز ابقي مثلهم ازاي احصن نفسي و يبقي عندي ثقه لاني كل دقيقه بشوف الاتصالات و بكون خايف و انا بكلمهم لان انا مبتدا

انا مركب فايروال فورت نوكس وعندي برنامج x-netstat لكشف الاتصالات هل هو ممتاز؟؟ ام يوجد برنامج افضل
هل يمكن اخفاء الاتصالات انا طبعا مش عايز الطريقه لكن هل يمكن اخفاء الاتصالات؟؟ احسن يكون حد مخترقني و خافي الاتصالات

اخر شيء عايز طريقه تثبيت للضحيه بس تكون احترافيه يعني مش في ستارت اب؟؟
يعني يا جماعه لما هكر يخترق هكر اكيد مش بيثبت السرفر في ستارت اب اكيد فيه طريقه تثبيت احترافيه
يا ريت محدش يبخل و يقولي طريقه
تكون احترافيه و خبيثه و في نفس الوقت قويه
انا استعمل برنامج shaow defender لتجميد الجهاز هل هو اقوي ام الديب فريز اقوي و هل يمكن تخطيه
طبعا انا مش عايز الطريقه لكن اسئل فقط ؟؟

في النهايه ارجو ان شخص يديني من وقته عشر دقائق و يجاوب علي اسئلتي كلها جزاه الله خيرا
و ارجو ان عدد من الاعضاء يجاوبوني و ليس عضو واحد يا ريت تقراو موضوعي كله و تجاوبوني عن كل استفساراتي و انتظرو التقييم باذن الله

سلااااااااااااااااااااااااااااااام

الإعجابات
3
رد: انا خايف حد يخترقني بالميتا بالاضافه الي شويه استفسارات ارجو الدخول جزاكم الله خيرا

إستعمل 3 برمج لقفل تغرات

Windows Worms Doors Cleaner 1.4.1
UnPnP
BugOff 1.10

ادعي لي فقط لي استراجع عضويتي لاني نسيت كلمة سر :34::34:

الإعجابات
3
رد: انا خايف حد يخترقني بالميتا بالاضافه الي شويه استفسارات ارجو الدخول جزاكم الله خيرا

أخي إستعمل برنامج procexp explorer

ملاحضة لا يمكن اخترقك إلى كنت تستعمل ريلاكس أو vpn

الإعجابات
241

شكرا علي ردك و يا رب تسترجع عضويتك
لكن انا وضحت ان هذه البرامج لا تعمل علي ويندوز سفن
و انت لم ترد علي موضوعي رد كامل انا عندي استفسارات كثيره
و انا بالطبع بستخدم برنامج بروسيسور اكس بي
يا جماعه يا ريت حد يعطيني من وقته عشر دقائق للرد علي كل استفساراتي و ان شاء الله سوف اقيمه

جاري تقيمك و ذلك تقديرا لردك

الإعجابات
241

في انتظار الردود يا وحوش الديف بوينت و يا ريت تكون ردود علي كل الاسئله و من اعضاء مختلفين

الإعجابات
163

عليكم السلآم ..~:32:

اخوي سوي تشغيل كمسؤول رآح يشتغل معك ..~:28:

UnPnP
BugOff 1.10

x33x

Active DeveloPer
rankrankrank
الإعجابات
55

مافي حدا اثبتلي لليوم انه اخترق بالميتا

ريح بالك

الإعجابات
241

شكرا جزيلا بس يا ريت الرد علي باقي الاستفسارات يا ريت تقراو كل موضوعي
انا عارف اني سوف اخذ من وقتكو بس يا ريت تردو جزاكم الله خيرا ما لي شخص اسالو غير اعضاء الديف بوينت

و جاري تقييم كل اللي ردو

x33x

Active DeveloPer
rankrankrank
الإعجابات
55

بالنسبة للتثبيت

روح لاي قرص غير السي بجهاز الضحيه وشوف عنده مثلا

برامج لازم يسنخدمها لو عمل فورمات ادمج باتشك بيها

بالنسبة للفريز ممتاز استخدمه من سنين طويلة

الثاني ما اعرف عنه

طريقة دمج الباتش

نزل اي برنامج من جهازه مثلا باتش سكاي بي

ادمج باتشك معاه وغير ايقونته لسكاي بي وارجع ارفعه بنفس مكانه الاصلي واحذف الاصلي

سلااااااااااااااام:32:

الإعجابات
241

يا اخي بالنسبه للتثبيت انا قصدي تثبيت الضحيه بطريقه احترافيه غير ستارت اب و لا اقصد تلغيم ملف ضروري حتي يعود الضحيه بعد الفورمات
يعني لما هكر يخترق هكر مثله مش معقول يثبت السيرفر في ستارت اب , اكيد اي هكر بينظر في الستارت اب و يراقب الاتصالات انا عايز اعرف طريقه تثبيت احترافيه و تكون قويه و مضمونه و لا تجعلني افقد الضحيه؟
و ماذا افعل للبورتات المفتوحه عندي كيف اغلقها؟
هل ممكن احد يخترقني و يخفي الاتصالات انا لا اريد الطريقه و لكن اسئل فقط حتي اخذ حذري
شكرا جدا لردك و محاولتك مساعدتي
في انتظار الرد من باقي الاعضاء و يا ريت محدش يبخل بمعلوماته

الإعجابات
332

مافي حدا اثبتلي لليوم انه اخترق بالميتا

ريح بالك

ما فيه ..!!
:15::15:

الله يهديكـ"

:15:

اخووي صاحب المووضوع ..

انت تستخدم ويندوز 7 ..

ريح بالكـ ما راح يخترقكـ احد بـ الميتآ ألآ عن طرريق البايوولد ..
اما عن طرريق ثغرات النظام مثل فيستا او اكس بي فهذا صعب ..!

<~ لآتغلق الثغرات ولا تتعب نفسسكـ" ..:)
:16:

الإعجابات
332

ومن نااحية تثبت الضحايا ..

كل برنآمج له قووته في التثبيت ..

بدون الستارت اب والكلام هذاآ

استخدم السباي نت .. < وفعل خيار تثبيت الضحية ..

وفععل خياارآت مفاتيح الرجستري وشووف اذا طار منكـ" ..

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

الأعضاء النشطين حاليآ الذين يشاهدون هذا الموضوع (1 عضو و 0 ضيف)

خيارات الاستايل

نوع الخط
مودك
اخفاء السايدر بار OFF
توسيط المنتدى OFF
فصل الأقسام OFF
الأقسام الفرعية OFF
عرض المشاركات
حجم الخط
معلومات العضو OFF
إخفاء التوقيع OFF

إرجاع خيارات الإستايل