إستفسارات بخصوص الدرس الرابع

تم تحميل الصفحة في 1,9681960 ثانية
إستفسارات بخصوص الدرس الرابع
الإعجابات
341
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هنا يمكنك ان تضع اي استفسار بخصوص الدرس الرابع

ماعتقد إن الموضوع دا هيكون عليه إستفسارات كتير
يمكن هو إستفسار وحيد إللي هيكون موجود بخصوص الموضوع لو ماحد قاله انا راح أطرحه واجاوب عليه

والموضوع مفتوح لمن يحب الأستعلام عن معلومات اضافيه تخص الموضوع لإن الموضوع مشروح بطريقة مبسطه ليتناسب مع كل المستويات

الإعجابات
0
رد: إستفسارات بخصوص الدرس الرابع

على ما اعتقد ان الدرس الرابع معلوما فقط

هذه اللي فهمته إذا ما هو بمعلومات فمعناته ما فهمت شيء

ع العموم قلبي مشكووووور وما قصرت

بس الهوست عندك يختلف عن الهوست عندي

ما أدري هذا خطأ عندي فيطريقة إن شاء الهوست

أو وين تكون المشكلة

هذه شرحه في البرنامج عندي

الأول الأسم

الثاني last upate

الثالث الآي بي الخاص بي

الرابع updater status

وما ادري may hosts

مربع طويل فاضي ما فيه شي

وسلامتك عندي صح او خطأ

في انتظارك

دمت بود

الإعجابات
341

على ما اعتقد ان الدرس الرابع معلوما فقط

هذه اللي فهمته إذا ما هو بمعلومات فمعناته ما فهمت شيء

ع العموم قلبي مشكووووور وما قصرت

بس الهوست عندك يختلف عن الهوست عندي

ما أدري هذا خطأ عندي فيطريقة إن شاء الهوست

أو وين تكون المشكلة

هذه شرحه في البرنامج عندي

الأول الأسم

الثاني last upate

الثالث الآي بي الخاص بي

الرابع updater status

وما ادري may hosts

مربع طويل فاضي ما فيه شي

وسلامتك عندي صح او خطأ

في انتظارك

دمت بود
بالنسبه للمربع الفاضي دا لإنك أدخلت اسم المستخدم بطريقة خاطئه او كلمه المرور بطريقة خاطئه

اما بالنسبه للدروس النظريه هي موضوعه خصيصاً لتكون علي درايه بما يحدث وتكون متصور كل حركه بتعملها

ليس هدف الدوره إنك تطبق خطوات تبقي هكر وإنما انك تكون فاهم الهكر

لو عايز تطبق خطوات تصير هكر اقدر انزل موضوع واحد بعديه تصير هكر

الإعجابات
341

مَشكورين كُل أخواني علي مروركم وعلي حماسكم ويفضل ان تكون الردود في خصوص الدرس مما يساعد علي ترتيب الاستفسارات لتعم الفائده عليكم اولاً واخيراً

الإعجابات
341

مَشكورين كُل أخواني وأعذروني علي حذف المواضيع التي تخرج عن نطاق الإستفسار وذلك للمساعده علي ترتيب الموضوع حتي يستفاد منه الجميع

اما بالنسبه لأي ردود أخره بالشكر من شخكم الطيب الكريم أو اي شىء تم فتح موضوع دردشة الدورة لذلك

وأرجوا المعذره

الإعجابات
341

يظهر إن ماحد راح يطرح الإستفسار الوحيد إللي بخصوص الدرس

الإستفسار : هل يمكن الاستغناء عن No-Ip أو DynDNS والإتصال بمعلومات الأي بي في حاله إنه ثابت ؟

الإجابه : نعم يمكن ذلك ولكن يفضل إستخدام خواص الإتصال العكسي التابع لهم لإنه في حاله تغير الأي بي تحت اي ظرف هتطير كل الضحايا
كما إنه يمكنك من الإتصال بالضحايا من أي مكان بالعالم

the special

ExpErt DeveloPer
rankrankrankrankrank
الإعجابات
88

انا هستفسر عشان مزعلكش :12::12:

بص انا ماشي نعاكم في الدوره تماما بس واقع مني حاجات كتير .. معلش هضطر اسالك عن كل الدروس هنا في الرد ده بس ما في كل مكان سؤال يعني هتبقي سخيفه شويه ..

بص اولا انا نزلت النو اي بي وعملت كل حاجه في الدرس الاول وتمام يعني الدرس الاول انا طلعت منه بس بأني عرفت انزل النو اي بي وعملت عليه اكونت وظهر لي الوجه الخجول ,,

الدرس التاني .. انت قلت لي مره انه مش لازم اني اشترك في الاتنين لان الرساله مكنتش عايزه توصلني من الموقع فانا طنشت ..

الدرس الثالث .. بصراحه معرفتش اعمل حكايه الاتصال العكسي ... مفهمتش يعني ايه ادخل علي موقع النو اي بي .. كتبت نو اي بي ودخلت عليه ومعرفتش اعمل اي حاجه << بجد مبتدئ جدا ><><

الدرس الرابع ... لاقيت في الموضوع الي انت حاطه اسم الروتر بتاعي وكل شئ تمام وهو المفروضdsl-500T ودخلت عليه بس المشكله ان هما كانوا شارحين وكل شئ تمام المشكله ان الي في صور شرحهم مش هي الي عندي يعني هو اساسا لما بيدخل في صفحه الراوتر مش عنده كلمه سيتاب تاني حاجه انا عندي وده دليل علي ان في حاجه مش متسطبه عندي او مشكله .. وبالتالي كل الشرح كان ايقونات علي الموضوع وانا مش لاقيها عندي ومعرفتش اعمل اي حاجه ...

وبكده اكون انهيت استفساري :26:

وبجد انا متأكد اني هتعبك معايا .. بس اعمل ايه مبتدئ :3: :27:

واشكرك من كل قلبي ..

تحياتيـــ

..

الإعجابات
109

طيب عندي سؤال لك ياقلبي

متى يكون الايبي ثابت؟

الإعجابات
341

انا هستفسر عشان مزعلكش :12::12:

بص انا ماشي نعاكم في الدوره تماما بس واقع مني حاجات كتير .. معلش هضطر اسالك عن كل الدروس هنا في الرد ده بس ما في كل مكان سؤال يعني هتبقي سخيفه شويه ..

بص اولا انا نزلت النو اي بي وعملت كل حاجه في الدرس الاول وتمام يعني الدرس الاول انا طلعت منه بس بأني عرفت انزل النو اي بي وعملت عليه اكونت وظهر لي الوجه الخجول ,,

الدرس التاني .. انت قلت لي مره انه مش لازم اني اشترك في الاتنين لان الرساله مكنتش عايزه توصلني من الموقع فانا طنشت ..

الدرس الثالث .. بصراحه معرفتش اعمل حكايه الاتصال العكسي ... مفهمتش يعني ايه ادخل علي موقع النو اي بي .. كتبت نو اي بي ودخلت عليه ومعرفتش اعمل اي حاجه << بجد مبتدئ جدا ><><

الدرس الرابع ... لاقيت في الموضوع الي انت حاطه اسم الروتر بتاعي وكل شئ تمام وهو المفروضdsl-500t ودخلت عليه بس المشكله ان هما كانوا شارحين وكل شئ تمام المشكله ان الي في صور شرحهم مش هي الي عندي يعني هو اساسا لما بيدخل في صفحه الراوتر مش عنده كلمه سيتاب تاني حاجه انا عندي وده دليل علي ان في حاجه مش متسطبه عندي او مشكله .. وبالتالي كل الشرح كان ايقونات علي الموضوع وانا مش لاقيها عندي ومعرفتش اعمل اي حاجه ...

وبكده اكون انهيت استفساري :26:

وبجد انا متأكد اني هتعبك معايا .. بس اعمل ايه مبتدئ :3: :27:

واشكرك من كل قلبي ..

تحياتيـــ

..

اولاً حبيبي ولا يهمك إسأل براحتك
بالنسبه لدرس الإتصال العكسي هو بمسابه شرح لتكون علي درايه بما يحدث فليس الهدف من الدوره تعليم خطوات الهكر وإنما الهدف ان تكون فاهم الإختراق حتي لا تكون هكر عادي

بالنسبه لفتح البورت افتح الموقع الموجود بالشرح واختار نوع المدوم واصداره المتوافق معك وبتلقي الشرح

الإعجابات
341

طيب عندي سؤال لك ياقلبي

متى يكون الايبي ثابت؟

إتصل بشركه الأنترنت إللي مشترك فيها وشوف إذا كان يقدروا يثبتوا الأي بي عندك ولا لاء
ولكن كما ذكرت يفضل النو اي بي

error000

Beginner Developer
rank
الإعجابات
0

شكراااااااااااااااااااااا هات تانى :29:

maloda

Beginner Developer
rank
الإعجابات
0

دلولقتي انا عارف اي بي الضحيه هو قالهولي..فعايز اعرف ايه اللي هعمله ياتري هعمل كل خطوات الدروس..ولا الوضع هيختلف عشان انا عرفت الاي بي..ياريت افهم ايه خطوات الاختراق...مع العلم ان الروتر مش عندي ومعرفش نوعه..بمعني لو هستخدم طرق الدوره يبقي قولي افتح بورت ازاي..واي باتش افضل bifrost or poison or spy net...

anT!-Tr0J4n

.:: Legends DeveloPer ::.
rankrankrankrankrankrank
الإعجابات
386

تم الرد عليك وعلى نفس السوال فى موضوع سآبق

!!

الإعجابات
10

يعطيك العافية أخوي ...1-اأنا حطيت ببرنامج البيفروست الهوست تبع موقع الDYMDNS.COMفياريت تجاوبني يمشي الحال ولا لأ ؟

2-وبالنسبة للباتش أنا سويت تكوين على باتش Coffin.exe هل هذا هو الملف الذي أرسله للضحية ....طيب لازم الضحية يفتح الملف عشان أكون هكرت جهازو .....ياريت تجاوبني والله هذه الخطوة جننتني

الإعجابات
24

يعطيك العافية أخوي ...1-اأنا حطيت ببرنامج البيفروست الهوست تبع موقع الdymdns.comفياريت تجاوبني يمشي الحال ولا لأ ؟

نعم يصير لإنها نفس الـ no-ip

2-وبالنسبة للباتش أنا سويت تكوين على باتش coffin.exe هل هذا هو الملف الذي أرسله للضحية ....طيب لازم الضحية يفتح الملف عشان أكون هكرت جهازو .....ياريت تجاوبني والله هذه الخطوة جننتني
اكيد لازم يفتح الملف عشان تهكر جهازه ، اما انك تحط التكوين ما ادرئء والله

الإعجابات
10

اكيد لازم يفتح الملف عشان تهكر جهازه ، اما انك تحط التكوين ما ادرئء والله

مشكووور على الإفادة وبخصوص الثاني منتظر رد أحد المشرفين ...مشكووور

anT!-Tr0J4n

.:: Legends DeveloPer ::.
rankrankrankrankrankrank
الإعجابات
386

عادى اى حساب يكفى نو ايبى او dns

،،

والضحية لازم يضغط على الباتش اللى انته كونته علشان تقتدر تخترقه ويوصلك تبيلغ منه

الإعجابات
10

عادى اى حساب يكفى نو ايبى او dns

،،

والضحية لازم يضغط على الباتش اللى انته كونته علشان تقتدر تخترقه ويوصلك تبيلغ منه

يعطيك العافية بالنسبة للبيفروست انا كونت الباتش على ملف coffin.exe هل أرسل هذا الملف للضحية ....طيب أقدر أعطي الضحية رابط تحميل لهذا الباتش وكمان شيء هو أنا لما جربت البلاغ على نفسي اختفى الباتش فما السبب معليش اتحملني أخي شوي

:26::25::25::8:

الإعجابات
14

يعطيك العافية بالنسبة للبيفروست انا كونت الباتش على ملف coffin.exe هل أرسل هذا الملف للضحية ....طيب أقدر أعطي الضحية رابط تحميل لهذا الباتش وكمان شيء هو أنا لما جربت البلاغ على نفسي اختفى الباتش فما السبب معليش اتحملني أخي شوي

:26::25::25::8:

1_اهلين خيو ايوا ملف كوفين هوي الباتش يلي لازم ترسلو للضحيه وبتقدر ترفو على رابط مباشر

2_ لما جربت الباتش على نفس واختفى لانك عامل اذابة للسيرفر من خصائص تشغيل السيرفر

انت شيل الصح من عند اذابة السيرفر وخليها خاصيه مخفيه

وعلى ما أظن انو الباتش تبع كوفين معطوب على ما أظن اذا ما زبط معك نزلك باتش تاني

من المنتدى و جرب

مو فق

الإعجابات
10

1_اهلين خيو ايوا ملف كوفين هوي الباتش يلي لازم ترسلو للضحيه وبتقدر ترفو على رابط مباشر

2_ لما جربت الباتش على نفس واختفى لانك عامل اذابة للسيرفر من خصائص تشغيل السيرفر

انت شيل الصح من عند اذابة السيرفر وخليها خاصيه مخفيه

وعلى ما أظن انو الباتش تبع كوفين معطوب على ما أظن اذا ما زبط معك نزلك باتش تاني

من المنتدى و جرب

مو فق

يعطيك الف عافية يا كبير والله عاجز عن شكرك الحين ان الحمدلله فهمت كل خطوات دورة الاختراق

:8::8::8::8::8:

الأعضاء النشطين حاليآ الذين يشاهدون هذا الموضوع (1 عضو و 0 ضيف)

خيارات الاستايل

نوع الخط
مودك
اخفاء السايدر بار OFF
توسيط المنتدى OFF
فصل الأقسام OFF
الأقسام الفرعية OFF
عرض المشاركات
حجم الخط
معلومات العضو OFF
إخفاء التوقيع OFF

إرجاع خيارات الإستايل