[ مشكلة ] مشاكل كبيرة جداً جداً في حسابات فيس بوك

تم تحميل الصفحة في 1,1071633 ثانية
مشاكل كبيرة جداً جداً في حسابات فيس بوك
الإعجابات
26

عندي كمية مشاكل اوقفت شغلي تماماً
لدي الكثير من حسابات الفيسبوك كمية لا بأس بها اعمل بها في التسويق
مشكلتي مع الحسابات كانت اغلاق الحساب بعد انشائها او بعد الاشتراك في الجروبات
الفترة الاخيرة الحمد لله استقرت الامور فبدأت انشأ حسابات الفيسبوك واقوم بتقوية الحساب بالتفاعل ثم العمل به رويداً وريداً
واصبحت الامور تمام
وتم اغلاق حسابين فقط من جميع الحسابات والباقي بفضل الله كان يعمل
منذ حوالي اسبوع لعب الشيطان برأسي وقال لي اسطب ويندوز جديد بدلاً من القديم الذي كان يعمل بكفاءة
وياليتني لم اطع الشيطان
من يومها والحسابات في مشاكل كبيرة
الان عندي مشاكل في اكتر من 90% من الحسابات تتمثل في اغلاق مؤقت
اما يطلب التحقق من حسابك باستخدام جهات الاتصال الموثوق بها
من خلال الرابط ده Log into Facebook | Facebook
وكانت الي حد ما سهله .. كانت تأخذ وقت ولكنها كانت تتم ولكن الان لا تتم
حيث يظهر هذا الخطأ عند الصديق الذي سيساعد في اعادة الحساب

او يطلب التحقق برقم هاتف

وهذا الامر صعب لي لامرين
الاول لا استطيع الحصول على ارقام والثاني سمعت ان الارقام الامريكية لا تفيد في التحقق
وبالطبع لا استطيع ان اكمل التحقق لكمية كبيرة من الحسابات برقم واحد
مع العلم اني حاولت 300 مرة وفشلت في الحصول على رقم امريكي
المشكلة ان كل يوم تزيد الحسابات التي تطلب تفعيل ولا استطيع ان اجد حلاً
ارجو من حضراتكم المساعدة للضرورة القصوى

اشكركم

الإعجابات
26
الجدير بالذكر ان هناك طريقة اخرى جربتها لتاكيد الهوية وهي التعرف على صور الاصدقاء .. وبالفعل بعد التعرف على صور 5 اصدقاء صح .. ـ تأتي رسالة لم يتم تاكيد الهوية رغم صحة اختياراتي

الإعجابات
30
كل المشكلة يا عزيزي في الكوكيز .. ومفهوم الكوكيز هي ملفات نصية الفيس بوك بيحطها في جهازك من خلال المتصفح والملفات دي الفيس مش بيحفظها علي جهازك الا بعد 3 اسابيع بحد اقصي من تسجيل دخولك الاول للحساب علي المتصفح . عشان كدا ببساطة لما نزلت ويندوز جديد ملفات الكوكيز اتمسحت من الجهاز وواجهت مشاكل اختبارات الامان .. فالحل انك هتعمل تسجيل دخول لكل حساب عندك مرة واحدة من المتصفح وتخرج منه ومش تفتحه تاني الا بعد 3 اسابيع (مهم) ومش يكون متصفح خفي بعد كدا افتح الحساب مش هتواجهك اي مشكلة بالتوفيق ان شاء الله

الإعجابات
26
كل المشكلة يا عزيزي في الكوكيز .. ومفهوم الكوكيز هي ملفات نصية الفيس بوك بيحطها في جهازك من خلال المتصفح والملفات دي الفيس مش بيحفظها علي جهازك الا بعد 3 اسابيع بحد اقصي من تسجيل دخولك الاول للحساب علي المتصفح . عشان كدا ببساطة لما نزلت ويندوز جديد ملفات الكوكيز اتمسحت من الجهاز وواجهت مشاكل اختبارات الامان .. فالحل انك هتعمل تسجيل دخول لكل حساب عندك مرة واحدة من المتصفح وتخرج منه ومش تفتحه تاني الا بعد 3 اسابيع (مهم) ومش يكون متصفح خفي بعد كدا افتح الحساب مش هتواجهك اي مشكلة بالتوفيق ان شاء الله
مليون شكر على المعلومات المهمه
بس فيه نقتطين مهمين
الاولى / اذا اردت ان اسطب ويندوز جديد هل هناك طريقة اخرى غير الانتظار 3 اسابيع لان عملي هيتوقف ويتعطل 3 اسابيع
الثانية / ودي الاهم
ازاي احل المشاكل دي في الوقت الحالي ، اتبع خطوات تأكيد الهوية ولا يتم التاكيد
ومشكلة التأكيد بالهاتف ليس لدي حل لها

ارجو المساعده من فضلك

الإعجابات
30
يمكنك نقل ملفات الكوكيز ..مثلا هتحفظها علي فلاشة وتعيدها تاني لملف خاص بيها بعد تسطيب ويندوز

بالنسبة للنقطة التانية: الفيس بوك بيقفل الحساب طبيعي في حالة تسجيل الدخول باكتر من حساب علي المتصفح و احيانا بيطلب رقم ولو فيه اصدقاء كتير علي الحساب بيطلب اختبار الصور .. انت حتي لو تخطيت اختبار الصور او تخطيت الرقم بانك تبعت رسالة ودخلت علي الحساب.. الفيس بوك ضروري هيقفل الحسابات تاني لانك بتدخل من اكتر من حساب علي المتصفح والكوكيز مش محفوظة.. فيه حل متعب شوية انك تعمل ريستارت للروتر بعد تسجيل الدخول من كل حساب للتاني ولو طلب اختبار امان مرة زي رسالة علي الموبايل او اختبار الصور مش هيطلبه تاني ما دمت تعمل ريستارت للروتر كل تسجيل دخول من حساب للتاني وده حل مؤقت بديل عن الكوكيز

(دعوه حلوة )

الإعجابات
26
يمكنك نقل ملفات الكوكيز ..مثلا هتحفظها علي فلاشة وتعيدها تاني لملف خاص بيها بعد تسطيب ويندوز

بالنسبة للنقطة التانية: الفيس بوك بيقفل الحساب طبيعي في حالة تسجيل الدخول باكتر من حساب علي المتصفح و احيانا بيطلب رقم ولو فيه اصدقاء كتير علي الحساب بيطلب اختبار الصور .. انت حتي لو تخطيت اختبار الصور او تخطيت الرقم بانك تبعت رسالة ودخلت علي الحساب.. الفيس بوك ضروري هيقفل الحسابات تاني لانك بتدخل من اكتر من حساب علي المتصفح والكوكيز مش محفوظة.. فيه حل متعب شوية انك تعمل ريستارت للروتر بعد تسجيل الدخول من كل حساب للتاني ولو طلب اختبار امان مرة زي رسالة علي الموبايل او اختبار الصور مش هيطلبه تاني ما دمت تعمل ريستارت للروتر كل تسجيل دخول من حساب للتاني وده حل مؤقت بديل عن الكوكيز

(دعوه حلوة )
ربنا يصلح حالك دنيا واخره يا عم
الحل صعب
كنت عاوز حل للتفعيل برقم الهاتف .. اجيب منين 20 رقم موبايل مختلفين
وموضوع الرقم الامريكي بتاع text now مش عاوز يظبط معايا خالص
انا هدعيلك دعوة مقدماً بتاعة الاجابه الجاية

يا رب تدخل الجنه :)

الإعجابات
30
هههه.. بالنسبة ل textnow فهو المجاني الافضل استخدم في بي ان الماني واعمل الاكونت هيتقبل ولو مش اتقبل اعمل تسجيل اكونت جديد في textnow لكن باستخدام حسابك في الفيس وطبعا وانت فاتح الفي بي ان.. بس قبل ما تفتح الفي بي ان اعمل تسجيل دخول لحسابك في الفيس بوك عشان الحساب مش يتقفل

الإعجابات
26
هههه.. بالنسبة ل textnow فهو المجاني الافضل استخدم في بي ان الماني واعمل الاكونت هيتقبل ولو مش اتقبل اعمل تسجيل اكونت جديد في textnow لكن باستخدام حسابك في الفيس وطبعا وانت فاتح الفي بي ان.. بس قبل ما تفتح الفي بي ان اعمل تسجيل دخول لحسابك في الفيس بوك عشان الحساب مش يتقفل
اديني لينك برنامج VPN طيب

الإعجابات
26

الأعضاء النشطين حاليآ الذين يشاهدون هذا الموضوع (1 عضو و 0 ضيف)

خيارات الاستايل

نوع الخط
مودك
اخفاء السايدر بار OFF
توسيط المنتدى OFF
فصل الأقسام OFF
الأقسام الفرعية OFF
عرض المشاركات
حجم الخط
معلومات العضو OFF
إخفاء التوقيع OFF

إرجاع خيارات الإستايل