غير مُجاب مشكلة تم تعطيل حسابك على فيسبوك

تم تحميل الصفحة في 1,1101949 ثانية
مشكلة تم تعطيل حسابك على فيسبوك
الإعجابات
3,653
السلام عليكم اخوانى الاعزاء
لدى مشكلة وهى انه تم تعطيل حساباتى على فيسبوك وعددها 6 حسابات مع العلم ان الحسابات قديمة ومؤكدة ببطاقة قمت بصنعها منذ سنوات
انا امتلك جروب على الفيسبوك عدد اعضائه مليون و200 الف فتحدانى شخص ما بسرقة الجروب وقام هو واصدقائه بتعطيل جميع حساباتى ولقد جربت
هذا الرابط My Personal Account Was Disabled | Facebook ووضعت اسمى وارفقت لهم بطاقة الهوية الخاصة بى لاكن لا جدوى
وايضاً جربت هذا الرابط Disabled - Ineligible | Facebook ووضعت اسمى كامل وتاريخ الميلاد وكتبت لهم بالانجليزية للإلغاء تعطيل حسابى
وحتى الان مر اكثر من 5 ايام ولم يتم تشغيل الحساب ما الحل بارك الله فيكم

الإعجابات
3,653
اول ما بسجل دخول للحساب يظهر كما الصورة التى ارفقتها بالاعلى بان الحساب معطل هذا كل شئ لا يطلب ارفاق هوية

الإعجابات
3,653
الحساب يطلب منك تاكيد هويه قم بارسال هويه متوافقه مع بيانات الحساب
اول ما بسجل دخول للحساب يظهر كما فى الصورة التى ارفقتها بالاعلى بان الحساب معطل هذا كل شئ لا يطلب ارفاق هوية

الإعجابات
3,220
اول ما بسجل دخول للحساب يظهر كما فى الصورة التى ارفقتها بالاعلى بان الحساب معطل هذا كل شئ لا يطلب ارفاق هوية
الحساب أتسكر ولازم ترفع لهم بطاقة هوية مطابقة لبياناتك حتى ينفتح الحساب ثانى يا إسلام
لازم تكلمهم وتقولهم أنه حصل خطأ فى اغلاق الحساب من طرفكم وترفعلهم هوية وتصبر اسبوعين
.....
بس السؤال هنا هل انت قمت بنشاط مخالف؟! مثلاً نشر سيريال نمبر اشتركت فى جروب ونشرت فيه شئ مخالف لحقوق الملكية الفكرية او برنامج فيروس او او او
افتكر انت عملت ايه فى الحساب بتاعك
+
انى افتكرت دلوقتى انه انا قبل كدة قفلت لواحد الاكونت بتاعة عن طريق التبليغ عنه وارفاق كود روسي وبنغالي وتم تسكير حسابة بعدها ب 5 دقايق لأنه حسابة ضعيف
انت لازم تأكد الحساب تانى بهوية وتراسلهم لأنه مفيش طريقة الا كدة

الإعجابات
3,220
ولو زورت بطاقة هوية ورهالي الاول عشان اقولك احتمالية القبول
لأنى زورت لنفسي بطاقة وانقبلت ولكن من فترة طويلة جداً 3 سنين

الإعجابات
3,653
ولو زورت بطاقة هوية ورهالي الاول عشان اقولك احتمالية القبول
لأنى زورت لنفسي بطاقة وانقبلت ولكن من فترة طويلة جداً 3 سنين
انا استخدمت برنامج المزورجى فى إنشاء الهوية لانها تدعم اللغة الانجلزية بخلاف بطاقة الهوية الخاصة بمصر ,, وارسلتها لهم ومازال الحساب مغلق , لا لم اقوم بأى نشاط مخالف

الإعجابات
3,653
الإعجابات
3,653
اذا هوية اجنبية بسيطه و احترافية
نعم قد انشأت لهم واحدة كما في التعليق بالاعلي ، واستخدمت في بي ان ايضا ليغير الدولة للولايات المتحدة الامريكية ، ولم يقوموا بتشغيل اي حساب حتي الان لم اصل حتي الان للحل النهائي لهذه المشكلة

الإعجابات
3,220
وده مثال على الباسبور الذى ارسلته لهم مع تغير كامل المعلومات ومطابقتها بمعلومات حسابى المقفول ووضع صورتى
جميل ولكن مشكلة برامج زي المزورجي انها غالبا مش بتنجح، لانة الفيس بيعرف بالبرامج دي وبيحظرها وكان من الافضل انك تعتمد علي تزوير هوية بنفسك والتعديل عليها لانة مع مرور الوقت اصبح من السهل اكتشافها واكتشاف الاخطاء البدائية فى التزوير سهل جدا الروبوت يكتشفها لانها بكل بساطة مكررة ومئات او الاف الناس استخدمتها، لو قبل التزوير يبقي خير وبركة، بس غالبا مش هتتقبل يا اسلام
الشئ التانى انت ليه غيرت الاي بي بتاعك؟!
اقصد يعنى انت اصلاً أو فى الأغلب بتدخل بالأكونت دا من اى بي اميركي؟! لأنه لو لأ يبقي بردة احتمال كبير مش هتتقبل لأنه الفيسبوك بيقرأ وبيحفظ فى قواعد بيناتة الاي بي بتاعك وموقعك فى كل مرة بتسجل دخولك

+ شئ تانى اى موقع قادر انه يكشفك بسهولة ويكشف ويقرا الاي بي الحقيقي بتاعك حتى لو استخدمت أقوي برامج الفي بي ان "لازم تتخفي بشكل كامل"

الشئ التالت انت بتقول اكتر من اكونت ضاع "اعتقد الفيسبوك لو رجعلك هيرجعلك اكونت واحد بس لانه هيعتبرك لجنة او سبام" وهيبقي صعب ترجع الاكونتات التانية لانة فى النهاية هو قرأ بالفعل الايبي بتاعك من كل اكونت وعرف انك شخص واحد ولكن لو انت بتستخدم الاكونتات فى أعمال غير مشبوهة وغير مخالفة لحقوق الملكية الفكرية مش هيعتبرك سبام هيعتبرك شخص قاعد فى كافية نت لأنه فى النهاية الكافية نت واقع منتشر فى كل دول العالم واميركا بردة

سؤال فضولي بس
انت الاكونت الاصلي بتاعك راح معاهم ولا ايه النظام؟! الجروب نظامة ايه؟ ضاع بردة؟!
ايه اهمية انك ترجع الاكونتات دي؟

ممكن تجيبلي الرابط اللى انت بعت عليه للفيسبوك؟ لأنه وأنا ببحثلك عن المشكلة من شوية، لقيت شخص زيك اجنبي عمل حاجات كتير وراسل الفيسبوك على روابط كتير وفى النهاية رفعلهم هوية وبعتها على رابط وبعد من اسبوعين ل اسبوعين ونص الاكونت رجع تاني
وناس بقي كتير بترد عليه واللى يقولة انا جربت كل شئ عشان ارجع الاكونت بس خلاص مش هيرجع انا فاتح الاكونت من 7 سنيين وعلية كل ذكرياتى وصورى ولحظاتى السعيدة ههههههههههههه :(

Hossam ez

Beginner Developer
الإعجابات
0
شكرًا للاتصال بفيسبوك. قد نتواصل معك إذا احتجنا إلى المزيد من المعلومات. ليه كل ماجي اكتب البينات يرد كدا ومش بيفتح ولا بيزهر ؟؟؟؟

الإعجابات
3,653
سؤال فضولي بس
انت الاكونت الاصلي بتاعك راح معاهم ولا ايه النظام؟! الجروب نظامة ايه؟ ضاع بردة؟!
ايه اهمية انك ترجع الاكونتات دي؟

ممكن تجيبلي الرابط اللى انت بعت عليه للفيسبوك؟ لأنه وأنا ببحثلك عن المشكلة من شوية، لقيت شخص زيك اجنبي عمل حاجات كتير وراسل الفيسبوك على روابط كتير وفى النهاية رفعلهم هوية وبعتها على رابط وبعد من اسبوعين ل اسبوعين ونص الاكونت رجع تاني
معاك حق انا بعت بالايبى المصرى مرة وايبى امريكى قولت مجرد تجربة لاكن منجحتش
اه حتى الاكونت الاصلى اتقفل معاهم , جروب اكيد لو اتفتح الاكونت هيرجع ,
دى اللينكات الى بعت عليها 1 -
2

الأعضاء النشطين حاليآ الذين يشاهدون هذا الموضوع (1 عضو و 0 ضيف)

خيارات الاستايل

نوع الخط
مودك
اخفاء السايدر بار OFF
توسيط المنتدى OFF
فصل الأقسام OFF
الأقسام الفرعية OFF
عرض المشاركات
حجم الخط
معلومات العضو OFF
إخفاء التوقيع OFF

إرجاع خيارات الإستايل